loading...
خرید شارژ ایرانسل
م بازدید : 9 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (0)

 

دریافت شارژ ایرانسل

 

 

 بخش برجسته پشت N7000 در N7100 با بدنه‌ای کاملا براق و یک‌دست جای‌گزین شده و بدین‌ترتیب در نبود برآمدگی در این بخش در دست‌‌گیری Note II‌ با ایرانسل123 صفحه‌نمایش بزرگ آن تا حدودی مشکل‌تر خواهد بود.
samsung_galaxy_note_ii_review_03.jpg ایرانسل123
samsung_galaxy_note_ii_review_05.jpg ایرانسل123
samsung_galaxy_note_ii_review_01.jpgدر گذشته‌ای نچندان دور تصور در دست‌گیری موبایلی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۴ اینچ بسیار مضحک و غیر ممکن به نظر می‌رسید و نخستین تجربه‌ها در این زمینه نیز با انتقادهای مشخصی در رابطه با چگونگی استفاده از این ابزار روبرو شد از جمله شرکت‌هائی که برای اولین بار طلسم سایزهای معمول را شکست باید به توشیبا و ویندوزموبایل نچندان معروف TG01 این شرکت اشاره کرد که در نمایشگاه MWC 2009 و در ریویو‌های متعدد از ایرانسل123 صفحه‌نمایش ۴٫۱ اینچی آن با عناوینی همچون Monster و Giant Touchscreen یاد می‌شد. از آن زمان تا به امروز استانداردهای این رده بگونه‌ای تغییر کرده که اینک یک پنل ۴٫۳ اینچی تنها نمونه‌ای متوسط و حتی نسبتا کوچک به حساب آمده و دیرزمانی ست که سازندگان اسمارت‌فون در کلاس‌های گوناگون از ابعاد ۴٫۵ اینچ نیز فراتر رفته‌اند. اما با اینکه اغلب تولید‌کنندگان هنوز از سایز ۴٫۸ اینچی فراتر نرفته‌اند بلاخره این طلسم نیز در سال گذشته توسط سامسونگ شکسته شد و نسل اول Galaxy Note های این شرکت با ابعاد ۵٫۳ اینچی کلاس تازه‌ای را در رده اسمارت‌فون به نمایش گذاشته که بعدها عنوان “فبلت” به آن‌ داده شد Galaxy Note‌ برای دسته‌بندی در کلاس اسمارت‌فون بیش از اندازه بزرگ و برای قرارگیری در دسته تبلت‌ها بسیار کوچک بود بدین‌ترتیب کاربری تازه‌ای برای این ابزار ایجاد شد که بر قلم حساس همراه دستگاه و یک صفحه‌ موبایلی کاملا بزرگ استوار شد. موفقیت Note و فروش بالای آن زمینه را برای گسترش کلاس کاری این محصول و افزایش بیشتر سایز صفحه‌نمایش فراهم نمود تا جائیکه بلاخره تبلت ۱۰٫۱ اینچی این خانواده با عنوان Galaxy Note 10.1 N8000 همراه با دومین فبلت به نام Galaxy Note II N7100 نیز بصورت رسمی به بازار ارائه شدند. تغییرات در Note II‌ نه تنها در ابعاد و سایز صفحه‌نمایش بلکه در گزینه‌های سخت‌افزاری و پردازشی دستگاه نیز اتفاق افتاده است و بدین‌ترتیب زمینه برای افزایش جذابیت یک محصول کاملا بزرگ با قیمتی بیش از ۲ میلیون تومان فراهم شده است.
نخستین نکته چشمگیر در طراحی Note II بجز صفحه‌نمایش هیولای آن کاهش عرض دستگاه در ایرانسل123 مقایسه با N7000 است. در این رابطه با اینکه ۰٫۲ اینچ به سایز صفحه‌نمایش افزوده شده اما از عرض گوشی بطرز مشهودی کاسته شده و حالتی کاملا عریض‌تر برای آن ایجاد شده است.
تغییر سایز البته تنها بهبود ایرانسل123 ایجاد شده در صفحه‌نمایش Note II نیست بلکه یک تغییر بزرگ دیگر به نام فناوری ساخت بطور کلی این مدل را از سلف خود جدا می‌کند؛ فناوری ساخت Note اولیه همچون Galaxy S و Galaxy S III از نوع Super AMOLED با چینش PenTile Matrix بود که به هر پیکسل در ساختاری نچندان مدرن تنها دو زیر پیکسل را اختصاص می‌داد
در یک نگاه به لحاظ مشخصات ظاهری، Note‌ اولیه را با کاور باتری برجسته و گوشه‌های نسبتا تیز می‌توان تا حدودی مشابه Galaxy S II در نظر گرفت و Note II با کاور براق و گوشه‌های کاملا گرد شباهت نزدیکی به Galaxy S III‌ دارد. بدنه دستگاه بجز نوار نقره‌ای پیرامونی بطور کامل با پلاستیک ساخته شده است که علیرغم منفی بودن ذاتی این نکته،‌ تصور وزن نهائی Note II با بدنه‌ای فلزی نیز بسیار مشکل خواهد بود. پلاستیک براق بدنه Note II‌ برخلاف تصور تا حدود زیادی در برابر ماندن اثرات انگشت مقاوم است و از این لحاظ نکته مثبت مهمی را به اسم خود ثبت می‌کند. ابعاد Note‌ جدید ۹٫۴×۸۰٫۵×۱۵۱٫۱ میلیمتر است که جدا از ارتفاع دستگاه که رکورد تازه‌ای در کلاس اسمارت‌فون‌ها محسوب می‌شود کاهش ۰٫۳ میلیمتری قطر و بخصوص کاهش ۲٫۵ میلیمتری عرض نسبت به N7000 از جمله نکات جالب ایرانسل123 این قسمت است. وزن این مدل ۱۸۳ گرم است که تنها ۵ گرم از Note اولیه سنگین‌تر بوده و نسبت به اسمارت‌فونی با پنل ۱ اینچ کوچک‌تر همچون Nokia Lumia 920‌ هنوز ۲ گرم سبک‌تر است.
صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی دستگاه علیرغم افزایش ۰٫۲ اینچی سایز بعلت تغییر نسبت از ۱۶:۱۰ به ۱۶:۹ در عمل از مساحت چندان بزرگ‌تری نسبت به محصول سال گذشته برخوردار نبوده و افزایش سطح آن در قیاس با N7000 تنها در حدود ۲% است. این تغییر نسبت از ۱۶:۱۰ به ۱۶:۹ منجر به ایجاد یک پنل واید با عرض کمتر و ارتفاع بیشتر شده که در نهایت در ابعاد خود گوشی و کاهش عرض ایرانسل123 آن نیز کاملا موثر بوده است. وضوح این پنل ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است که نسبت به پنل ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسلی N7000 از فشردگی پیکسلی کمتری نزدیک به ۲۶۷ppi‌ برخوردار شده است.
شرکت سامسونگ به تازگی نسل جدیدی از فبلت‌ (فون/تبلت) های جذاب سری Note‌ موسوم به N7100 یا Note II را وارد بازار نموده است؛ این محصول در مقایسه با N7000 تغییرات متعددی را تجربه نموده و در قسمت‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مدل نکات جدیدی را می‌توان مشاهده کرد. این محصول جذاب موضوع بررسی این نوبت عصر ایرانسل123 نوشتن است با ما همراه شوید.
samsung_galaxy_note_ii_review_07.jpg ایرانسل123
در جعبه ایرانسل123 محتویات N7100 با شباهت به نسل قبلی این رده بجز خود دستگاه تنها شارژر، کابل USB‌ و یک هدست سیمی یک‌تکه دیده می‌شود و طراحی المان‌های این رده نیز هیچ تفاوتی با گذشته نداشته است.
samsung_galaxy_note_ii_review_04.jpg ایرانسل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 291
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 308
  • بازدید کلی : 12,596