loading...
خرید شارژ ایرانسل
م بازدید : 10 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

دریافت شارژ ایرانسل

 

 

 

اگر این خبر درست باشد گلکسی اس چهارم تنها ۹ ماه بعد از نسخه سوم از راه می رسد و به عقیده برخی کارشناس ها، سامسونگ قصد دارد برای رقابت بیشتر با اپل چنین کاری را انجام بدهد. در واقع اعلام این خبر تنها سه روز بعد از شروع پیش فروش آیفون نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد روند فروش این تلفن را تحت تاثیر قرار بدهد.از مشخصات لو رفته نیز می دانیم که نمایشگر گلکسی اس ۴ بزرگ تر شده و به ۵ اینچ رسیده است و از یک پردازشگر جدید استفاده خواهد کرد و سیستم عامل نیز ایرانسل همچنان اندروید خواهد بود. طراحی تلفن نیز تغییرات مهمی خواهد داشت.
اما در سوی دیگر ماجرا، سرانجام کمپانی گوگل نیز از سکوت در «دادگاه استیناف تخلفات هر دو طرف و صحت ایرانسل اعتبار ادعاهای پتنتی را بررسی خواهد کرد. بسیاری از این موارد ارتباطی با هسته سیستم عامل اندروید پیدا نمی‌کند و چند مورد از آنها نیز در مسیر بررسی مجدد در اداره حق اختراعات امریکا قرار دارند. صنعت موبایل به سرعت در حال حرکت است و تمام بازیگران آن -از جمله تازه‌واردین- در حال کار روی ایده‌هایی هستند که برای دهه‌های متمادی در اطراف ما وجود داشته‌اند. ما با شرکای خود کار می‌کنیم تا به مصرف‌کنندگان محصولاتی ابتکاری و مقرون به صرفه ارائه نماییم و نمی‌خواهیم که هیچ‌چیزی این فرآیند را محدود کند.»
به گزارش گروه ایرانسل اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگرچه نام سامسونگ در لیست شرکت‌های تامین‌کننده قطعات مورد نیاز گوشی هوشمند آیفون موجود است، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این شرکت کره‌ای قصد دارد عرضه حافظه‌های DRAM و NAND را برای محصولات آتی اپل متوقف کند.
یک منبع دیگر به روزنامه‌ کره‌ای Korea Economic Daily توضیح داد که اپل هم‌اکنون به طور کامل خرید ایرانسل تراشه‌های حافظه‌ای سامسونگ را متوقف کرده است و حتی نخستین سری از گوشی هوشمند آیفون ۵ که وارد بازار می‌شود نیز تراشه سامسونگ را در خود جا نداده است.
افت در قیمت هر سهم سامسونگ در شرایطی رخ می‌دهد که تنها سه روز از اعلام رأی هیئت منصفه دادگاه جنجالی در کالیفرنیا گذشته، رأیی که سامسونگ را به پرداخت بیش از ۱ میلیارد دلار به اپل محکوم کرده و یکی از مدیران سامسونگ آن را «بدترین سناریوی ممکن برای سامسونگ» و ایرانسل «خسارتی برای مصرف کننده امریکایی» توصیف کرده.با این حال، این رأی بدوی می‌تواند فقط قله کوه یخی باشد که بیشتر آن زیر آب است. پرونده اکنون در فاز پس از دادگاه قرار دارد و در این مرحله انتظار می‌رود که سامسونگ درخواست استیناف نماید و اپل نیز درخواست تحریم فروش محصولات ناقض پتنت‌هایش در بازار امریکا را ارائه کند.
از آنجایی که در رأی هیئت منصفه، سامسونگ محکوم شده که به طور تعمدی به کپی‌برداری از محصولات اپل پرداخته، اینک ریاست دادگاه، قاضی ایرانسل Lucy Koh به لحاظ قانونی می‌تواند جریمه نهایی را تا ۳ برابر مبلغ تعیین شده توسط هیئت منصفه افزایش دهد و به ۳ میلیارد دلار برساند. مبلغی که در صورت تحقق، دیگر نمی‌توان آن را جریمه‌ای سبک تلقی کرد.
این منبع گفت: «سامسونگ همچنان در ایرانسل لیست نخستین شرکت‌های تامین کننده تراشه‌های حافظه‌ای اپل برای گوشی هوشمند آیفون وجود دارد. اما درخواست اپل برای خرید این محصولات از سامسونگ کاهش یافته است و سامسونگ نیز خود را برای توقف این فرآیند آماده می‌کند».
سهام کمپانی سامسونگ در اولین روز کاری پس از صدور حکم بدوی دادگاه، با کاهشی معادل ۶٫۹۸٪ در بازار سهام کره جنوبی مواجه شد. قیمت هر سهم سامسونگ، ۸۹ هزار وون (واحد پول ایرانسل کره جنوبی) معادل ۷۸ دلار امریکا کاهش یافت و به ۱۹ میلیون وون معادل ۱۰۴۳ دلار رسید. کاهش در قیمت سهام این غول کره‌ای، چنان زیاد بود که باعث شد شاخص کل KOSPI (شاخص قیمت سهام مرکب کره جنوبی)، ۰٫۶ درصد افت را تنها به همین دلیل به خود ببیند.
با اینکه در حال حاضر تلفن گلکسی ایرانسل اس ۳ سامسونگ یکی از محصول های داغ و پرصدای بازار به حساب می آید، اما امروز شاهد خبرهایی در مورد گلکسی اس ۴ بودیم.
نشریه تایمز کره در مقاله ایرانسل ای ادعا کرده گلکسی اس چهارم در فوریه سال آینده میلادی (بهمن ماه) و در نمایشگاه دنیای موبایل بارسلون معرفی خواهد شد. ضمن اینکه گفته شده حداکثر یک ماه بعد از معرفی، شاهد ورود این تلفن به بازار خواهیم بود.
گزارش‌‌های منتشر شده از سوی مراکز تامین‌کننده قطعات مورد نیاز اپل حاکی از ایرانسل آن است که شرکت یاد شده درخواست خود را برای خرید حافظه‌های مجازی از شرکت سامسونگ کاهش داده است و بر این اساس حافظه‌هایی که قرار است در گوشی هوشمند آیفون ۵ مورد استفاده قرار گیرند محدودتر می‌شوند.
اما تحریم محصولات در امریکا، ضربه ناگوارتری خواهد بود زیرا با وجود دامنه رنگارنگی از محصولات خانگی سامسونگ مثل تلویزیون‌ها و پلیر‌های بلو-ری و محصولات آشپزخانه، فروش مناسب در بازار تلفن‌های هوشمند سهم ممتازی در موفقیت سامسونگ داشته. این غول صنایع الکترونیک برای فصل دوم مالی ۲۰۱۲، سود ۴٫۵ میلیارد دلاری را اعلام کرد ایرانسل که ۶۳٪ از آن مربوط به بخش موبایل می‌شد. حال باید دید که حکم نهایی بر فروش بخش موبایل سامسونگ در امریکا چه تأثیری خواهد گذاشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 291
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 103
  • بازدید کلی : 12,391