loading...
خرید شارژ ایرانسل
م بازدید : 20 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

دریافت مستقیم شارژ ایرانسل

 

 

  شارژ ایرانسل
مجموعه‌ای از ابزارهای کنترل کیفیت یکی از اتاق‌ها را به صورت کامل پر کرده‌اند. پروانه‌های پلاستیکی کوچکی بالای خروجی هوای بیشتر دستگاه‌ها قرار داده شده است. این ایده یکی از کارمندان شارژ ایرانسل بوده و هدف این است که از دور بتوان تشخیص داد که دستگاه در حال کار است یا خیر. کارمندان تشویق می‌شوند که چنین ایده‌هایی را مطرح کنند. میزان صرفه‌جویی ناشی از چنین ایده‌هایی محاسبه شده و بخشی از آن به عنوان پاداش به کارمند برگردانده می‌شود.
کمپ شارژ ایرانسل تولید تلفن گومی سامسونگ بیش از ۱۰ هزار کارمند را در خود جای داده است
چنین تاکیدی بر کیفیت همیشه یکی از اولویت‌های سامسونگ نبوده است. در سال ۱۹۹۵ همه گوشی‌هایی که لی به عنوان هدیه سال نو به آشنایانش کادو داده بود، شارژ ایرانسل خراب بودند! او کارکنان را وادار کرد که تمام ۱۵۰۰۰۰ دستگاه آن مدل را در وسط مجموعه جمع کنند. ۲۰۰۰ نفر از کارمندان نیز در اطراف این تپه تلفن جمع شدند. تپه تلفن‌ها آتش زده شد و باقیمانده آن‌ها هم با بولدوزر نابود شدند. پس از آن لی به کارمندان گفت: «اگر به تولید محصولات بی‌کیفیتی مانند این‌ها ادامه دهید، باز برمی‌گردم و همین کار را تکرار می‌کنم.»
به این ترتیب در مرکز توسعه نیروی انسانی سامسونگ و درست بعد از سرسرای مدیریت جدید، اتاق فرانکفورت قرار دارد که شارژ ایرانسل عینا از روی اتاق هتل کمپینسکی بازسازی شده است. همه اثاثیه و مبلمان اتاق (حتی رومیزی رنگ ورو رفته آن) همان مبلمان اصلی آلمانی اتاقی هستند که لی در آن سخنرانی کرد و اکنون به کره آورده شده‌اند.
این رویداد از سال ۱۹۹۳ رسما با نام اعلامیه فرانکفورت شناخته می‌شود. مطالب اعلامیه فرانکفورت را مدیریت جدید (New Management) نیز می‌نامند. اصول این شیوه مدیریتی در کتابی ۲۰۰ صفحه‌ای به چاپ رسیده است که به تمام کارمندان سامسونگ داده می‌شود. پس از آن نیز لغت‌نامه‌ای جداگانه برای تشریح اصطلاحات به کار رفته در این کتاب منتشر شارژ ایرانسل شده است. به کارمندانی که سواد چندانی ندارند، نسخه‌ای مصور از این کتاب داده خواهد شد. لی به دور دنیا سفر کرد تا اندیشه‌هایش را در گوشه گوشه امپراتوری سامسونگ تبلیغ و ترویج کند. شین می‌گوید: «او جلسات سخنرانی متعددی را برگزار کرد. مجموعا ۳۵۰ ساعت سخنرانی کرد که متن پیاده شده آن‌ها بیش از ۸۵۰۰ صفحه شده است.»
نخستین چیزی که در این مرکز به چشم می‌خورد، حضور موسیقی K-pop یا موسیقی پاپ کره‌ای در تمام فضای بیرونی مجموعه است که از بلندگوهایی به شکل صخره پخش می‌شود. این موسیقی ملایم و سبک است و به گفته یکی از سخن‌گویان سامسونگ براساس مشاوره با روانشناسان و برای کاهش استرس کارکنان انتخاب شده است. بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند در گومی کار می‌کنند که بیشتر آن‌ها زنانی در سنین حدود ۲۰ شارژ ایرانسل سال هستند. مانند بیشتر جوانانی که دهه سوم زندگی را آغاز کرده‌اند، آن‌ها هم بیشتر به صورت گروهی این طرف و آن طرف می‌روند و سرشان همیشه در صفحه موبایل‌شان است. کارکنان ژاکت‌های صورتی (یا به سلیقه شخصی آبی) می‌پوشند. بسیاری از کارکنان مجرد در همان مجموعه گومی زندگی می‌کنند؛ در خوابگاه‌هایی که به اتاق‌های ناهارخوری، سالن‌های بدنسازی، کتابخانه و بارهای قهوه مجهز هستند. قهوه در کره طرفداران زیادی دارد.
داخل مجموعه گوکی به شدت گرم و مرطوب است. این کارخانه جزیی از شبکه شارژ ایرانسل جهانی سامسونگ است که در سال ۲۰۱۲ جمعا ۴۰۰ میلیون تلفن (۱۲ تلفن در هر ثانیه!) تولید کرده است. کارکنان گومی پای خط تولید نمی‌ایستند. تولید در سلول‌هایی مجزا اتفاق می‌افتد. هر کارمند پشت میزی سه طرفه کارمی‌کند که تمام ابزارهای لازم برای کارش را با فاصله مناسب در دسترس او قرار می‌دهد. به این ترتیب آن کارمند مسئول تولید کامل دستگاه تلفن است. ایستگاه‌های کامپیوتری در کارخانه مونتاژ می‌توانند اطلاعات تولید در کل کارخانه‌های سامسونگ را به صورت بی‌درنگ برای مدیران فراهم کنند.
مدیریت جدید بر چند شعار یا دستورالعمل اصلی استوار است. «پرورش افراد» (Fostering the Individual) و «تغییر از من شروع می‌شود» (Change Begins with me) جملاتی هستند که به وفور شنیده می‌شوند. اما شاید مهم‌ترین موضوع کنترل کیفیت یا آن‌گونه که در شرکت مطرح می‌شود «مدیریت کیفیت» باشد. تمام این اصول در یکی دیگر از مراکز سامسونگ یعنی مجموعه گومی (Gumi Complex) نیز به وضوح مورد استفاده قرار گرفته و پیاده می‌شوند. این مجموعه که در فاصله ۱۵۰ مایلی جنوب سئول قرار دارد، محل تولید تلفن‌های هوشمند مشهور سامسونگ است و همان جایی است که سامسونگ نخستین شارژ ایرانسل تلفن‌اش یعنی SH-100 را تولید کرد.
در ماه می ۲۰۱۲ درست سه هفته پیش از توزیع Galaxy SIII یکی از مشتریان شارژ ایرانسل شکایت کرد که کاور پشتی دستگاه به کیفیت نمونه‌های اولیه نیست. این مشتری حق داشت. جنس و بافت آن‌ها بد و نامناسب بود. صدهزار عدد از این کاورها تولید شده بود که برخی در انبار بودند و برخی روی دستگاه‌های بسته‌بندی شده نصب شده بودند. همه آن‌ها جمع‌آوری شدند. البته این بار آتشی در کار نبود. همه آن‌ها خرد شده و نمونه‌های باکیفیت جایگزین آن‌ها شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 291
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 89
  • بازدید کلی : 12,377